Web nemovitosti jako efektivní nástroj pro prodej za vyšší cenu

Pokud toužíte prodat váš byt či dům za maximální cenu, neměl by ve vašich marketingových nástrojích chybět speciálně vytvořený web nemovitosti. Makléřů, kteří na českém a slovenském trhu používají pro prodej nemovitosti individuální webové stránky, je ale žalostně málo. Těch, kteří umí s webem i efektivně pracovat, je pak ještě méně. Bez nadsázky si troufám říct, že kromě sebe neznám žádného. V tomto článku vám ukážu, jak to funguje a jak díky webovým stránkám prodávám nemovitosti svých klientů za vyšší než obvyklou tržní cenu.

Účinnost webových stránek nemovitosti

Inzertní weby vybízí návštěvníky k prohlédnutí co největšího počtu nabídek. Z psychologického hlediska je prokázáno, že lidé pak mají tendenci srovnávat co největší množství inzerátů, které tak mezi desítkami dalších zaniknou. Pokud má ovšem nemovitost vlastní web, tento sklon zmizí společně s nabídkami připravenými k porovnávání. Veškerou pozornost si získá jen vaše nemovitost. Když zájemce navíc zaujmete nějakou unikátní formou, ať už vizuální či obsahovou, rád bude nabídku sdílet na sociálních sítích.

O tom, že prodej nemovitosti s pomocí realitního webu opravdu funguje, svědčí fakt, že jsem od roku 2014 vytvořil více než 25 individuálních realitních webů pro své klienty. Díky tomu jsem jim pomohl prodat byt, dům i pozemek v průměrů o 274 651 Kč dráž, než se prodávaly srovnatelné nemovitosti ve stejné lokalitě, a to za stejné časové období. Celých 274 651 Kč na jeden obchodní případ.

Zde si můžete prohlédnout mé nejzajímavější weby s krátkým popisem:

www.prosklenyDum.cz

  • Unikátní příklad toho, jakou moc mohou webové stránky mít. Jednalo se o prodej dvou pozemků u Jihlavy, na kterých měly stát moderní prosklené domy. Na ty ovšem nebylo zatím vydáno stavební povolení.

  • Webová stránka posloužila jako profesionální prezentace. Vytvořili jsme video s architekty, kteří o budoucích stavbách ze svého hlediska promlouvají, a hlavně detailní vizualizace plánovaných projektů zasazených do reálných fotografií.

  • Tímto postupem jsem se v lidech snažil vzbudit důvěru v budoucí stavby. Úspěšně se mi podařilo vyvrátit obavy z toho, že projekt nebude dokončen a domy byly rezervovány ještě ve fázi, kdy se na stavební povolení stále čekalo.

www.uZlatehoBeranka.cz

  • Projekt rekonstrukce činžovního domu na Praze 3. Renomovaní architekti vytvořili vizualizaci budoucího stavu.

  • Na tomto webu narazíte na dvě nadstandardní služby – zcela zdarma jsem zpřístupnil architektonickou studii, která je obvykle zpoplatněna částkou 28 000 Kč. Zájemci si mohli snáze představit, jak bude bytová jednotka po dokončení rekonstrukce vypadat. Dalším neobvyklým dokumentem je můj nápad a to propočet krátkodobého pronájmu, který pro mě vytvářela poradkyně pro Airbnb Jana Komínová. Na základě svých zkušeností a jí přístupným datům predikovala výtěžnost bytu, pokud bude sloužit ke krátkodobému pronájmu přes službu AIRBNB. 75 % kupců-investorů se pak pro tuto možnost skutečně rozhodlo a byt koupili.

  • Na přelomu roku 2016/17, kdy jsem tento projekt realizoval, byla obvyklá cena za byt v Koněvově ulici 78 290 /m2. Mně se je celkem u 14 bytů podařilo díky nadstandardnímu marketingu a tomuto webu prodat za 92 832 /m2.

www.bytUzamecku.cz

  • I zde se naplno projevila síla webových stránek. Byt 1+1 ve Vršovicích byl spíše průměrný a nezajímavý, ovšem nacházel se ve výborné lokalitě. Cílem tedy bylo tuto lokalitu vyzdvihnout a ukázat její perspektivu i v budoucích letech.

  • K tomuto záměru byly uzpůsobené veškeré popisy na webu. Zájemci mohou shlédnout i videoprohlídku. Byt se prodával v roce 2014 a dosáhl jsem na tu dobu opět nadstandardní ceny za m2.

www.pozemkyRostoklaty.cz

  • Prodej developerského projektu v malé vesnici Rostoklaty, nacházející se přímo na vlakové trase Praha–Český Brod, započal ve fázi, kdy na pozemcích zatím nebyly inženýrské stavby (tj. silnice, osvětlení, chodníky…). To samozřejmě vzbuzovalo nedůvěru.

  • Situace byla ztížená tím, že jen o několik let dříve se ve vedlejší ulici prodával podobný developerský projekt, ovšem neúspěšně. Developer slíbil na své náklady inženýrské stavby zrealizovat, své sliby ale nesplnil a novým majitelům zbyla pouze štěrková cesta.

  • Webová stránka si dala za cíl eliminovat obavy, že tento projekt čeká stejný osud. K tomu jí dopomohlo velké množství videí a především maximální množství dokumentů, které by měl člověk při koupi pozemku požadovat (regulativy pro výstavbu rodinného domu, dokumentace k územnímu řízení, územní rozhodnutí, obecně závažná vyhláška obce, projekt kanalizace, projekt příjezdové komunikace, projekt osvětlení, rezervační smlouva, hydrogeologický průzkum, atd. atd.).

  • Tento dlouhodobý developerský projekt začínal v roce 2015 a během tří let se mi podařilo prodat všech 14 pozemků a společně s developerem dotáhnout do úspěšného konce i výstavbu IS včetně všech kolaudačních rozhodnutí.

www.levneBytyVrsovice.cz

  • Web, který se i díky své doméně a placené reklamě sem směřované setkal s obrovskou návštěvností! Tím byl možný i prodej za vyšší tržní cenu, než bylo v dané době obvyklé. Stránka mimo fotografií, ceníku a dispozičních plánů obsahuje také bokorys stavby, uliční pohled, dvorní pohled a technické dokumenty, které klienti většinou vyžadují při prohlídce.

  • Tato webová stránka je jednou z prvních, které jsem vytvořil. Světlo světa spatřila v roce 2014 a dodnes i po 4 letech sem díky správně zvolenému jménu „levné byty Vršovice“ směřuje značná návštěvnost, kterou využívám pro práci s poptávajícími klienty.

www.vilaHovorcovice.cz

  • Nejpropracovanější web nemovitosti a zároveň jeden z nejnovějších projektů roku 2018. Pracovalo na něm celkem 10 lidí + já. Obsahuje detailní brožuru nemovitosti včetně rozhovoru s architektkou, architektonickou studii zahrady, technickou inspekci nemovitosti… škoda slov, prostě se na ten web podívejte a pochopíte o co mi v něm šlo. Tohle je pro mě nadstandardní marketing, který mohu nabídnout i vaší nemovitosti a díky tomu ji prodat za více peněz, než to by to zvládl kdokoliv jiný z konkurenčních realitních makléřů.

  • Webová stránka je podpořená PPC reklamou na Googlu a Seznamu a placenou reklamou na Facebooku (náklad cca. 30 000 Kč/měsíc), díky které je návštěvnost tohoto webu 11 000 uživatelů za měsíc. Pro srovnání – pokud budete inzerovat např. pouze na sRealitách, nebo bezRealitky, nabídku uvidí v průměru 2 000 lidí měsíčně. Na realitních portálech je tedy návstěvnost 5–6× nižší.

www.podVisnovkou.cz

  • Velmi zajímavým prvkem je virtuální 360° prohlídka celé bytové jednotky, kterou na žádný z realitních webů vložit nemůžete. Klient si byt prohlídne ještě před samotnou návštěvou, rozhodne se, zda má o něj zájem, a tudíž neplýtvá časem majitele ani realitního makléře.

Využijte dostupných možností, vyplatí se vám to

Cílem vytvoření webových stránek nemovitosti a strategického marketingu je oslovit více potenciálních klientů a na zmíněný web je přivést za účelem docílit konverze (tj. podnítit je k akci – zvednout telefon, zavolat, domluvit si prohlídku). Účinnou propagací dojde ke zvýšením návštěvnosti a tím i rychlejšímu prodeji za vyšší cenu.

Dnešní doba přeje moderním technologiím. Já je dokáži využít pro váš prospěch. Na web umísťuji virtuální prohlídky, množství detailních fotografií i videoprohlídky, technickou dokumentaci, inspekci nemovitosti. Pomohou zájemci vytvořit si lepší představu o nemovitosti a zvyšují prestiž, nabídka vybočí z nudné šedi. Jelikož v inzerátech na tyto položky nezbývá místo, je nezbytné prezentovat je jinde. Na web jsou pak svedeny všechny odkazy z placených reklam, sociálních sítí, PPC kampaní apod. Web se pomocí klíčových slov zobrazuje ve vyhledávání.

Na stránku nemovitosti je nutné umístit všechny podstatné informace, navíc přehledně roztříděné. Doplní je profesionální fotky. Přidávám k nim i veškeré potřebné dokumenty (územní řízení, rezervační smlouvy apod.), které zájemci většinou požadují při prohlídkách. Významně tím ušetřím čas vám i potenciálnímu zájemci. Toho navíc zaujme připravenost a profesionální přístup a tím pojme k vám i k nemovitosti větší důvěru.


Přejete si také prodat svou nemovitost o více než 250 000 dráž a chcete, aby byla prezentována v tom nejlepším světle? Kontaktujte mě, rád se s vámi domluvím na tvorbě nadstandardního marketingového plánu právě pro vaši nemovitost.

 

~ Martin Tesárek

Web nemovitosti jako efektivní nástroj pro prodej za vyšší cenu
Líbil se vám článek?

Líbil se Vám článek? Nebojte se zanechat komentář a rozvířit diskuzi…

Nemáte facebook? Nevadí, i tak můžete zanechat komentář

Napište nám komentář